fbpx

Rivez Helmond

Rivez is totaaladviseur in verzekeringen en financiële dienstverlening. Ze bedienen diverse doelgroepen: particulier en zakelijk (MKB), maar ook vastgoed. Op het hoofdkantoor in Helmond staan twee koffiemachines van Care for Coffee. Wij spraken met Els, Manager Operations bij Rivez, over waarom zij voor Care for Coffee koos.

Ouderwetse filterkoffie

Op ons hoofdkantoor in Helmond werken ongeveer 30 mensen. Hier komt ook de hele dag door bezoek van mensen die geadviseerd willen worden. Wij willen onze medewerkers en ons bezoek lekkere koffie kunnen aanbieden. Voordat wij deze zakelijke koffiemachines kregen, werkten wij nog met een ouderwets filterkoffiezetapparaat. Dat liep niet altijd helemaal soepel. Zo waren de meningen verdeeld over wat de juiste sterkte van de koffie was en nam ’s middags niemand meer de tijd om koffie te zetten. Hierdoor kreeg het bezoek dat ’s middags kwam vaak geen koffie meer. Op een gegeven moment hebben we de knoop doorgehakt en hebben we besloten dat we een serieuze koffiemachine nodig hadden.

Het sociale aspect van koffie

In eerste instantie zijn wij begonnen met 1 koffiemachine. Daar hadden we bewust voor gekozen, omdat wij ook het sociale aspect van koffie heel belangrijk vinden. De koffiehoek is toch vaak een plek waar je je collega’s even gezellig kunt spreken. Uiteindelijk bleek dat we veel meer koffie dronken dan we ingeschat hadden en hebben we ervoor gekozen om nog een koffiemachine op het werk te laten plaatsen.
Het stukje ‘care’, het aandacht hebben voor, dat springt er echt uit. Of het nu de koffie is of de schoonmaak.
Els, Manager Operations bij Rivez

Aandacht voor de klant en voor de koffie

Een van de dingen die wij heel belangrijk vinden, is dat we dicht bij de klant staan. We willen goed naar ze luisteren, er voor ze zijn en ze aandacht geven. Wat wij heel leuk vinden, is dat we dat we dit bij Care for Coffee ook terugzien. Zij hebben ook aandacht voor de klant, maar natuurlijk ook voor de koffie en de bijbehorende schoonmaak.

Dashboard met actueel koffieverbruik

De medewerker die de machine kwam installeren was heel klantgericht. Hij gaf een duidelijke uitleg over hoe de machine werkt en hoe ik in het dashboard mijn actuele koffieverbruik kon inzien. In het begin heb ik daar veel gebruik van gemaakt, omdat we daar geen idee van hadden. Dat vond ik dus wel interessant om te zien. De koffie bleek zo goed te zijn dat het verbruik toenam. Dat vinden we alleen maar leuk, want we zien het als een goede secundaire arbeidsvoorwaarde.

Betrokken medewerkers

Ik raad Care for Coffee absoluut aan voor andere bedrijven. Het stukje ‘care’, het aandacht hebben voor, dat springt er echt uit. Of het nu de koffie is of de schoonmaak. De mensen die er werken zijn betrokken en ondernemen direct actie als dat nodig is.

Daarom Careforcoffee

Zonder investering

De machine zit bij de cliqprijs inbegrepen. Je hoeft geen investeringskosten te betalen. Zo kun je op kantoor genieten van heerlijke koffie.

Winkelwagen