Wij maken gebruik van cookies

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de cookies te accepteren, word je herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op jouw persoonlijke voorkeuren en kunnen we je relevante informatie en advertenties laten zien. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacy statement. Door op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Ik ga akkoord

Hardlopers, zeg ja tegen koffie!

Al vanaf 13 cent per kopje

Hardlopers, zeg ja tegen koffie!

Vandaag is het nationale hardloopdag! Een dag waarop hardlopers hun passie voor de sport verklaren. En een dag waarop wij onze passie en liefde voor koffie maar weer eens verklaren. Eigenlijk doen we dat elke dag, maar vandaag in het bijzonder voor de hardlopers onder ons. We zochten al eerder uit wat het verband is tussen koffie en je workout, maar in deze blog gaan we in op de drie redenen waarom we koffie aan specifiek hardlopers kunnen aanraden!

Boost van je prestatie

Onderzoek heeft aangetoond dat het drinken van twee tot drie koppen koffie per dag de mate waarin je inspanning ervaart, vermindert. Maar dat niet alleen. Want koffie zorgt er ook voor dat je uithoudingsvermogen verbetert met gemiddeld 24 procent. Dit is precies hetgeen wat je tijdens het hardlopen een extra push kan geven om beter te presteren. Het resultaat is een voldaan gevoel!

Sneller herstel na je training

Hardlopers die na de training cafeïne nuttigen naast een portie koolhydraten, herstellen sneller van hun inspanning dan hardlopers die de cafeïne achterwegen laten. Dit komt doordat cafeïne ervoor zorgt dat je een hogere waarde glycogeen in je spieren krijgt, wat de brandstof is voor je spieren om te herstellen. Onderzoek heeft aangetoond dat het percentage glycogeen tot we 66 procent verhoogd kan worden na het drinken van koffie. Je kan er daarna weer sneller tegenaan!

Niet dehydraterend

Veel sporters zijn in de veronderstelling dat koffie dehydraterend werkt en dat het om die reden niet goed is om koffie te drinken. Echter, het drinken van koffie zorgt er niet voor dat je kans op uitdroging vergroot. Althans, niet als je een gezond ritme hebt in koffiedrinken. Pas als je lichaam opeens een ongewone dosis cafeïne binnenkrijgt, kan het namelijk zorgen voor dehydratatie. Daarom is het alleen maar belangrijker om niet af te wijken van je dagelijkse koppen koffie op een dag dat je gaat trainen. Dan is aanvullen met water niet nodig.

Kortom: koffie voor hardlopers is helemaal niet zo’n gek idee als je het ons vraagt!

Daarom Careforcoffee

(H)eerlijke versgemalen bonenkoffie

Wij hebben de boon die de beste smaakbeleving creëert, zorgvuldig voor u geselecteerd.

Oké, ik ben helemaal verkocht!

Ook zin in goede koffie op 't werk? Bel me op 088 - 500 3900 of laat uw gegevens achter. Dan bel ik u!

Deze website wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en de Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

Ook zin in goede koffie op 't werk? Bel me op 088 - 500 3900 of laat uw gegevens achter. Dan bel ik u!

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×